מה זה שיווק במטאוורס Metaverse

מה זה שיווק במטאוורס Metaverse

הרשת כפי שאנחנו מכירים אותה, צפויה לעבור מהפך ולהיוולד מחדש בתור יקום וירטואלי בתלת-מימד שבו אנחנו נבלה, נעבוד, נעשה קניות, נטייל ועוד. כתוצאה מכך, כל עולם השיווק והמכירה הולך להשתנות ללא הכר וידרוש מאתנו הערכות חדשה. מה המשמעות של המצב הנוכחי והעתיד כאחד? מהם הדרכים בהם משווקים יכולים להשתמש כדי לקדם את עצמם בעולם החדש? ומה יש לצפות שיקרה בשנים הבאות ומה כדאי לעשות כבר עכשיו.

המטאוורס הוא מקום שבו אתה לא מצפה לתוכן- אלה יוצר אותו.

פירוש השם Metaverse בעברית הוא "השלב הבא ביקום". שם דרמתי ומעורר ציפיות אבל מניסיון אנחנו כבר יודעים שמר מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק הוא אדם מגשים. בריאיון שהעניק לפודקאסט נחשב, הוא הביע תקווה שבעוד כמה שנים אנשים לא יתייחסו לפייסבוק כאל רשת חברתית, אלא כאל חברת מטאוורס ואמר:  "אפשר לחשוב על המטאוורס כעל אינטרנט שמכיל אותך - במקום לצפות בתוכן, אתה נמצא בתוכו". הרשת כפי שאנחנו מכירים אותה צפויה לעבור מהפך ולהיוולד מחדש בתור יקום וירטואלי בתלת-מימד שבו אנחנו נבלה, נעבוד, נעשה קניות, נטייל ועוד. כבר ב2021 תיק וירטואלי של גוצ'י נמכר במחיר גבוה יותר מהמציאות.  כלומר יש מותגים שכבר נמצאים בזירת המשחקים הזאת ואנחנו רק בקצה הקרחון.

הטכנולוגיה משתנה ללא הרף ובשל כך גם השיווק.

הטכנולוגיה משתנה במהירות ובשל כך גם השיווק. האבולוציה של המטאוורס היא רק התפתחות אחת מהתקופה האחרונה בעולם הטכנולוגיה, אבל כזו שתהיה לה השפעה עצומה על החוויה האנושית כפי שאנו מכירים אותה. בעוד ששיווק דיגיטלי ראה התקדמות רבות בעשורים האחרונים, המטאוורס מאתגר חברות ומשווקים רבים, המתחבטים בשאלה: איך הם יכולים להשתמש במטאוורס לטובתם כדי שלא יתקעו בעבר השיווקי ויעקפו על ידי חברות מתחרות. חשוב לבדוק את המשמעות של המצב הנוכחי והעתידי כאחד. מהם הדרכים השונים בהם יכולים משווקים לצפות להשתמש ב-metaverse בשנים הבאות, כמו גם כיצד הם יכולים להכניס את הרגל שלהם בדלת הראשית.

איך Metaverse תשפיע על השיווק?

אם אתם מתחילים לחשוב על כך רק עכשיו, אז אתם כבר מאחורי העקומה וטוב שאתם כאן. אין את השאלה "האם זה יקרה" אלא "מתי זה יקרה". כלומר, זה בלתי נמנע. ה-metaverse ישפיע על השיווק בדרכים רבות, שאת חלקן תוכלו להתחיל ליישם כעת.

מציאות מדומה- העבר, מציאות רבודה- העתיד

מציאות מדומה אינה חדשה. למעשה, זה קיים בווריאציה כזו או אחרת במשך עשרות שנים ובטח כבר נתקלתם בכך בעבר. יתרה מכך, הרבה לקוחות דווקא יתחברו להזדמנויות כאלה יותר מאשר לפרסומות מכוונות. הדורות המתבגרים כעת וב-15 השנים הבאות, בעיקר דורות Z ואלפא, ירגישו בבית בסביבות אלו יותר מכל דור אחר לפניהם.
בניגוד למציאות מדומה שמשתלטת על החזון שלנו, מציאות רבודה רק מוסיפה לה אלמנטים. אז מה זה מציאות רבודה?
מציאות רבודה, זוהי טכנולוגיה המשמשת כהעתק של המציאות. במציאות זאת משולבים אלמנטים וירטואליים ברבדים נוספים. האלמנטים הללו מתמזגים עם הסביבה האמיתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי. חשבו על "משקפיים חכמות" או על משחק הנייד הפופולרי Pokemon Go. מכשירים אלה שמים לב לסביבה הסובבת שלך ואז משפרים אותה על ידי הוספת תמונות, אנימציות או נתונים מעליה.

איפה השיווק נכנס?

על ידי מדידת נעל או מעיל בחנות וירטואלית ועד נסיעת מבחן במכונית חדשה. מציאות רבודה מביאה את חווית הקנייה לרמה נוספת. בסביבה רבודה, הלקוחות שלך יכולים ליצור אינטראקציה עם המוצרים שלך ולרכוש אותם מבלי לעזוב את בתיהם. עם זאת, בניגוד לקנייה באפליקציה של חנות או דף אינטרנט כאן תהיה להם חווית קניה כמו בעולם האמיתי. מכיוון שמציאות רבודה נשענת על חווית סביבת החיים האמיתית, אפשר להשתמש בה כאשר הלקוח מבקר בחנות כדי לשתף מידע להציג מוצרים נוספים וליצור חווית קניה הדומה לעולם האמיתי והרבה יותר.

מיתוג ב-  Metaverse

ככל שה-metaverse יגדל, כך גם הזדמנויות מיתוג ופרסום יגדלו. כולל לוחות מודעות וירטואליים, שלטי חוצות, סחורה, ואפילו הבגדים הווירטואליים שאווטרים לובשים.

גם NFTs ישחקו תפקיד גדול. עם היכולת להתאים אישית אווטרים וחללים כמו "בתים" וחלונות ראווה, אתם יכול ליצור תוכן וירטואלי ממותג עבור הלקוחות שלכם. אבל, הפריצה לזירה אינה כל כך פשוטה כמו יצירת גרסה וירטואלית של הסחורה שלכם. זה נכון במיוחד עבור מותגים שאינם מוכרים ביגוד, אמנות או דברים אחרים שקל לעשות דיגיטציה. עם זאת, מותגים עשו זאת. ראו  צ'יפוטלה ואפילו על גוצ'י.

פופאפ חנויות קופצות

חלונות קופצים Pop up) באנגלית)  של פרסומות הן תופעה שכיחה לעסקים בכל הגדלים. בין אם זה מוצרים או שירותים שאתם מוכרים, מפרסמים עושים שימוש בחלונות קופצים כיוון שריבוי הפרסומות בדף גורם למתבונן בעמוד להיות אדיש ולהתעלם מהן לחלוטין. החלון הקופץ מושך את תשומת הלב של הקורא ולכן נחשב לכלי יעיל. .פרסומת עם חלון קופץ נותן לכם את ההזדמנות לשתף את המותג שלכם בקנה מידה גדול יותר. עכשיו תתארו לעצמכם שהחנות עצמה היא הקופצת וכך מגיעה למקומות שונים במרחב והלקוח יכול להיכנס אליה ולבקר בה.

חנויות הקופצות כמו חלונות פרסומות שאנו מכירים היום הם הזדמנות לרשת, לפרסם ולמכור את המוצרים והשירותים שלכם. בעוד שפרסום במיקום פיזי אחד בעולם האמיתי מגביל אתכם למקום אחד, מיקום וירטואלי עוזר לך להגיע לקהל גדול יותר. המיקום הווירטואלי יועיל לכם כלכלית וגם ישפיע על השורה התחתונה. עם ירידה בצורך בנסיעות והגעת העובדים פיזית לעבודה וללא צורך בהשכרת שטחים פיזיים, אתם יכולים לקצץ בעלויות ואולי אפילו להוזיל את המחיר הסופי למשתמשים.

הדרכה או שיעורים וירטואליים

הזדמנויות הצמיחה הן אינסופיות. רק דמיינו קורס הכשרה במציאות מדומה על המוצר שלכם או הדרכה או הדגמה עבור השירותים שלכם. מעבר למאמצי השיווק, אתם אפילו יכולים להשתמש בשיעורים וירטואליים לצורך הדרכה פנים ארגונית. היערכות לשעת חירום, גיוון והכלה, אוריינטציה של עובדים חדשים ועוד.

אירועי Metaverse

בעולם שבוא יש קורונה, קל לדמיין את הצורך המתמשך בחללי פגישות וירטואליים. ממפגשים משפחתיים ועד מופעים. כאשר אירועים כאלה הופכים פופולריים יותר, במיוחד עם דורות Z ואלפא, אירועי metaverse לא יהיו רק כלי שאתם יכולים להשתמש בו אלא הכרח. ככל שקהל היעד שלכם ישתנה, כך גם מאמצי השיווק שלכם ישתנו.
אתם לא רוצה לחכות עד שאירועים מסוג זה יהפכו פופולריים ואתם עוד לא שם.
איך מתחילים? כדאי לשקול לארח בקרוב אירוע וירטואלי משלכם, בין אם באמצעות מציאות מדומה או מציאות רבודה. כל זאת כדי להתחיל להכיר ולהתמצא וכמובן להתחיל לשווק ולמכור גם בעולם החדש.

 

 

תגובות והערות:(1)
רון
רון

Did not age well

09/11/2022
יש להזין שם
יש להזין הערה
חיפוש
המאמרים הכי נצפים:
קניית לייקים / עוקבים: מה זה אומר? ומדוע אנשים עושים את זה?

קניית לייקים / עוקבים: מה זה אומר? ומדוע אנשים עושים את זה?

איך להביא תנועה אורגנית לאתר ב 2022

איך להביא תנועה אורגנית לאתר ב 2022

האם כדאי לעבור מ Bootstrap4 ל Bootstrap5 ?

האם כדאי לעבור מ Bootstrap4 ל Bootstrap5 ?

איך בונים אתר ב-2024

איך בונים אתר ב-2024

למה לשכור שירותי פיתוח לאתר כשאפשר לבנות לבד עם כלי מקוון ?

למה לשכור שירותי פיתוח לאתר כשאפשר לבנות לבד עם כלי מקוון ?

האם כדאי ללמוד פיתוח בלוקצ'יין ב-2021?

האם כדאי ללמוד פיתוח בלוקצ'יין ב-2021?

איך לכתוב בלוג מוצלח

איך לכתוב בלוג מוצלח

מה זה מערכת ניהול תוכן (CMS) ואיך בוחרים באחת ?

מה זה מערכת ניהול תוכן (CMS) ואיך בוחרים באחת ?

  • לפני 3 שנים
  • CMS
  •  2086
איך לבחור ולרשום דומיין?  הסבר מקצועי, קל ופשוט.

איך לבחור ולרשום דומיין? הסבר מקצועי, קל ופשוט.

היתרונות והחסרונות של בניית האתר שלך בוורדפרס (WordPress)

היתרונות והחסרונות של בניית האתר שלך בוורדפרס (WordPress)

  • לפני 3 שנים
  • CMS
  •  1936