איך בונים אתר ב-2024

איך בונים אתר ב-2024

במאמר זה אסביר כיצד להקים אתר מאפס. אשתדל שהמאמר יהיה פשוט ומחולק לשלבים ברורים. החל משימוש בכלי לבניית אתרים, שימוש בתבנית מוכנה או הסתמכות על מדיה חברתית. כולנו נחשפנו לאתרים שמציעים לנו להקים אתר "בלחיצת כפתור". מדובר בעיקר בפלטפורמות לניהול תוכן או במילים אחרות ניהול בלוגים. בין האתרים המובילים אפשר למצוא את Wix, Wordpress, Blogger וכו'. אתרים אלו מציעים אתרים בחינם או בתשלום, תלוי עד כמה מורכב האתר שלך.

על היתרונות של הקמת אתר לעסק אין וויכוח, אולם אם כל נושא בניית האתר בשבילך הוא בגדר תחביב לשעות הפנאי אז יכול להיות שזה משהו שיהיה לך נחמד להתעסק איתו. אך אם האתר מיועד לעסק שלך ואתה רוצה לעשות בו שימוש מסחרי, אל תתפתה להשתמש באתרים אלו כי התוצאה הסופית תהיה כישלון.
למה ? להלן הסיבות:

זה יעלה לכם יותר :  התוכנית החינמית היא מוגבלת מאד. לאחר זמן מה תגלו שחסר לכם מקום, שיש יותר מדי דברים שאי אפשר לעשות ושאין לכם תמיכה או שירות.
אז תחליטו לעבור למנוי בתשלום ותגלו שזה בכלל לא זול. תתבקשו לשלם בין 30 ל-90 שקל בחודש כאשר התשלום הוא מראש לשנה שלמה. ז"א תצטרכו להיפרד מ 360 עד 1200 שקל מראש. ברוב המקרים רכישת תוכנית אחסון ודומיין באופן עצמאי יעלה לכם פחות כסף.
זה יותר מדי מגביל : בשלבי החיים המוקדמים של האתר הוא יהיה בסיסי ביותר והפתרון של שילוב בונה האתרים ואחסון האתר יראה מושך. אך עם הזמן וככל שתרצו להוסיף תכונות מורכבות יותר באתר, תגלו זה קשה מאד ליישם אותם מבחינה עיצובית, פונקציונליות וגישה לקבצים ולנתונים.
זה לא יותר קל : הסיבה העיקרית שאנשים נמשכים לבוני האתרים האלו כי זה נראה להם קל. האמת היא, זה די מפתה לבעל עסק שבסה"כ רוצה אתר לעסק שלו. אולם בפועל זה לא קל וכמו כל דבר זה דורש הבנה והתמקצעות.

שלב א : האתר שלך צריך מקום לגור בו (אחסון ).
אתר אינטרנט בסופו של יום זה אוסף גדול של קבצים מסוגים שונים (קוד, דטה, תמונות, קול). אם קבצים אלו נמצאים על המחשב שלך, רק אתה תוכל לפתוח אותם. אבל אם תרצה שכל העולם יוכל לפתוח אותם תצטרך להושיב אותם על מחשב "שרת אינטרנט" המחובר לאינטרנט ופתוח לכל העולם. מה שחברות אחסון אתרים עושות זה לאפשר לך לשים את הקבצים שלך על השרתים שלהם, בתשלום כמובן. אם תרצה גם תוכל לשכור שרת פרטי משלך. זה כל הסיפור.
מה לחפש בחברת אחסון ?
אמינות (uptime) : אם שרתי חברת האחסון שלך לא עובדים כמו שצריך, אנשים לא יוכלו להגיע לאתר שלך, זה כאילו שאין לך אתר בכלל. לכן יש לבחור בחברת אחסון המבטיחה 100% זמינות של השרתים שלהם. ברוב המקרים האתר שלך יהיה זמין כל הזמן, אך אם נדמה לך שיש לו נפילות באפשרותך לבצע מעקב על זמינות האתר ע"י כלים כמו https://uptimerobot.com.
שירות לקוחות : גורם נוסף שיש להתחשב בו זה רמת השירות של חברת האחסון. חברת אחסון טובה צריכה להיות זמינה בטלפון, וצא'ט חשוב שתקבל מהם מענה תוך זמן קצר. שירות לקוחות הנותן מענה רק דרך אי-מייל אינו מספיק.
מהירות וביצועים : מהירות האתר שלך זה גורם חשוב בהצלחה שלו. אנשים לא אוהבים לחכות לטעינת דפים באינטרנט. ככלל, אתר שלוקח לו יותר מ- 3 שניות להיטען במכשיר של המשתמש יסבול מאחוז נטישה גבוה. למרות שמהירות האתר אינה תלויה רק בחברת האחסון, אלא גם איך נבנה האתר ובאיזה כלים, יש לחברת האחסון גם השפעה גדולה על מהירות התגובה של האתר.
בגדול קשה להשוות ביצועים של חברות אחסון שונות. ניתן להסתמך בעיקר על ההמלצות ונסיון. מה שכן חשוב לזכור זה ככל שתשלם יותר – תקבל יותר. ברור שחברות אחסון המציעות את שירותיהם בכמעט חינם לא יספקו את הביצועים שנקבל אצל חברות עם דמי מנוי יקרים יותר.

שלב ב : האתר שלך צריך שם ( דומיין ).
שם דומיין זה כתובת האתר המופיע בפס הכתובת בדפדפן המשתמש. בחירת שם דומיין הוא נושא בפני עצמו אך בקצרה נאמר כאן שיש לו חשיבות רבה מבחינת הצלחת קידום האתר.
במקרים בהם האתר משלים עסק קיים אז ברור שיש לקרוא לאתר על שם העסק. מספיק אפילו להשתמש במילה אחת מתוך שם העסק ולכתוב אותו בעברית. למשל לחנות בלונים בשם "כל בלון בצבע" החלטנו לקרוא לאתר https://kolbalon.co.il. עבור אתרים המשלימים עסק של אדם אחד (יועצים, עורכי דין וכדומה) אפשר לבחור בשם האדם באנגלית.
היום כשכל שמות הדומיינים הטובים כבר תפוסים יותר קשה למצוא שם דומיין טוב. אך אם יצירתיות זה הצד החזק שלך אפשר לנסות למצוא שמות דומיין פנויים באתר של חברת האחסון בו אתה רוכש את הדומיין, למשל לייב די.אנ.אס הישראלית.
10 טיפים לבחירת שם דומיין אפשר למצוא פה :
ברוב המקרים נרכוש את הדומיין יחד עם חבילת אחסון באותה חברה. אולם אם רוכשים דומיין בנפרד ואחסון בנפרד יש לבצע קישור של הדומיין לחברת האחסון על ידי שימוש ב -nameservers. הסבר טכני מפורט אפשר למצוא אצל חברת האחסון. מתי זה רלוונטי ? כאשר משתמשים בחברת אחסון לא ישראלית עבור דומיין ישראלי (עם סיומת co.il ) כדי לחסוך במחיר האחסון.

שלב ג : בניית האתר עצמו.
בשלב זה יש לקבל החלטה האם הולכם על אופציה של "עשה זאת בעצמך" ושימוש בכלי ניהול תוכן (CMS) או לקחת אנשי מקצוע שיעשו עבורך את העבודה.
CMS מאפשר לך לערוך את האתר שלך מהדומיין עצמו. אתה יכול להתחבר לדומיין ואז להתאים אישית את הפריסה, ההגדרות והתוכן שלך, כמו גם ליצור פוסטים ודפים חדשים, לרוב באמצעות תבניות אתר שקל להשתמש בהן. במילים אחרות: זה הופך את העדכון של אתר למשימה קלה וחוסך לך המון זמן.
אין CMS מושלם. ישנם מאות שם בחוץ, חלקם טובים מאחרים ולכל אחד יש היתרונות והחסרונות שלו.
אני פועל בהנחה שאתה רק מנסה להפעיל אתר או בלוג בסיסי יחסית. אם כן, השתמש באחד מה- CMS הפופולריים שאני עומד להציג. זה יקל על חייך הרבה יותר.
אם אתה מנסה ליצור יישום אינטרנט מותאם אישית או כלי מסובך, אתה תצטרך פתרון מותאם אישית. תצטרך למצוא שותף לפרויקט שלך או לשכור חברת פיתוח ובניית אתרים.
אי אפשר יהיה להראות פה, שלב אחר שלב, כיצד להתקין כל אחד מאלה על כל שרת אינטרנט, אך תוכלו למצוא הדרכה בגוגל או ב- YouTube על ידי מילות החיפוש :
"התקן [שם CMS] [חברת אחסון]"

אפשרות מספר 1 -  Wordpress : וורדפרס הוא מלך ה- CMS. זו ללא ספק האופציה הפופולרית ביותר בגלל שהיא מציעה מגוון עצום של תבניות אתר עסקיות ידידותיות למשתמש וקלות לשיתוף במדיה החברתית.
רק כדי לחסוך מבלבול מסוים: WordPress.com הוא אתר צד השלישי בו תוכלו ליצור בלוגים בחינם, אך WordPress.org הוא המקום בו תוכלו להוריד את תוכנת וורדפרס להתקנה באתר אינטרנט.
וורדפרס עלתה לתהילה כפלטפורמת בלוגים פנטסטית. אם אתה מחפש בעיקר להקים אתר מבוסס בלוגים, זו אפשרות נהדרת. היא כוללת ממשק משתמש אינטואיטיבי מאוד המאפשר לשנות את אפשרויות התבנית הבסיסיות ביותר, כמו גם ליצור פוסטים ודפים חדשים, פשוטים.
תחום אחד שהוא גם כוח וגם חולשה הוא תוספים. ל- WordPress יש יותר מ -54,000 תוספים בספריה שלה - זה ענק.
זה טוב מכיוון שזה אומר שאתה יכול להשתמש בתוספים כדי לגרום לוורדפרס לעשות כמעט כל מה שתרצה, כולל שימוש במדיה חברתית בכדי להעביר תנועה לאתר העסקי שלך.
עם זאת, לא כל ההיבטים של תוספים טובים:
הם יכולים לנפח את האתר שלך - חשוב לא להיסחף עם תוספים. אם יש לך יותר מדי, הם יאטו את האתר שלך באופן משמעותי.
הם יכולים להיות סיכוני אבטחה - כאשר הם מתעדכנים, הם די בטוחים. עם זאת, מכיוון שרוב התוספים הם בחינם, היוצרים לרוב מפסיקים לשמור עליהם. עם הזמן הם יכולים להפוך לסיכוני אבטחה ויכולים להוביל לכך שהאתר שלך ייפרץ.
הם לא נבדקים / נבדקים ברצינות - כל אחד יכול לפרסם תוסף עבור WordPress ללא אישור. לכן, כשאתה מתקין תוסף אתה לוקח סיכון. לפעמים, עדכון של תוסף יכול לגרום לקריסה של האתר כולו. 

אפשרות מספר 2 - Jumla : ממש מאחורי וורדפרס נמצאת ג'ומלה. היא לא ממש אינטואיטיבית אבל היא עדיין פשוטה יחסית.
שוב, קל למדי ליצור ולערוך פוסטים ודפים ויש לך שליטה מסוימת על הגדרות האתר.
כמו כן, כמו WordPress, לג'ומלה יש ספריית תוספים גדולה (לא באותה מידה). אך שוב, אלה חולקים את אותן המגבלות. הם לא נבדקים על ידי אף אחד ולעתים קרובות הם מיושנים, מה שמוביל לסיכוני אבטחה.

אפשרות מספר 3 – Drupal : מבין 3 האפשרויות הראשונות הללו, דרופל היא המתקדמת ביותר. היא הקשה בותר ללמידה אך בהתאם נותנת הרבה יותר אפשרויות. היא די דומה לאבני לגו, בהן אתה מרכיב את החלקים שאתה רוצה (לא קל למתחילים).
במקום תוספים, לדרופל יש מודולים. הרשימה קטנה מהחלופות, אבל יש סיבה לכך. דרופל מראה לך אילו מודולים נמצאים בפיתוח פעיל ומתוחזקים דבר אשר מפחית את סיכוני האבטחה באתר האינטרנט של העסק שלך.
לא ממש הייתי ממליץ על דרופל למתחילים, אבל אם אתה יודע שתצטרך התאמה מסוימת מתקדמת, יתכן שזו אפשרות מבחינת תבנית אתר.

שלב ד : עיצוב האתר ויצירת מותג.
בשלב זה, יש לך אתר כלשהו שעובד. עכשיו, צריך לגרום לו להיראות טוב ושיבלוט מול המתחרים.

עבור כל CMS שהזכרנו ניתן להתקין ערכת נושא (theme).ערכות הנושא בנויות על בסיס ה CMS הבסיסי אך הן מותאמות אישית כדי להראות ולתפקד אחרת. זה מאפשר לבנות נושאים לעסקים שונים: אמנים, יזמים, עסקים מקומיים וכדומה
אני הולך לעבור על ערכות הנושא עבור 3 CMS העיקריים שפירטתי לעיל. כולם עובדים אותו דבר כמעט.

כיצד למצוא WordPress theme נהדר: בפניכם כמה אפשרויות שונות.
האפשרות הראשונה היא חיפוש בתוך WordPress.
עבור אל "מראה> ערכות נושא" בתפריט הצד ולחץ על "הוסף חדש" בחלק העליון:
אתה יכול למיין ערכות נושא לפי "מראה", "פופולרי" או לפי כל "מסנן תכונות" מתקדם שאתה מחפש.
אם אתה אוהב את המראה של תמונה ממוזערת של העיצוב, לחץ על מקום כלשהו עליו כדי להציג חלון תצוגה מקדימה.
אם אתה אוהב את התצוגה המקדימה (בלוח הימני), לחץ על התקן. אחרת, לחץ על כפתור "X" ותחזור למסך החיפוש שלך.
לאחר התקנת ערכה, עליכם להפעיל אותו כדי שיפעל באתר האינטרנט שלכם. ניתן לעשות זאת ישירות ממסך ההתקנה. לחלופין, חזור לדף הנושאים הראשי שלך ותראה את הנושא החדש שלך כאפשרות.
לחץ עליו כמו מקודם, אך הפעם תהיה אפשרות "הפעל", כמו גם אפשרות "תצוגה מקדימה חיה" אם אינך בטוח שאתה באמת רוצה להפעיל אותה.
האפשרות השנייה היא למצוא ערכת נושא באמצעות אתר צד שלישי. אלה הם בדרך כלל ערכות פרימיום שמחירם נע בין 30 ל-60 דולר עבור ערכה. אפשר כמובן למצוא כמה ערכות יפות בחינם, אבל הטובים ביותר הם בתשלום. עם תבנית פרימיום, לא רק שאתה מקבל עיצובים טובים יותר באופן כללי, אלא שאתה מקבל תמיכה גם מיוצר התבנית עצמו, דבר שיכול להיות שימושי מאוד למתחילים.
זה תשלום חד פעמי ואני ממליץ עליו אם אתה רציני בעסק שלך. אתה תמיד יכול להתחיל עם נושא בחינם ולהמיר לפרמיום בהמשך.
אתר התבניות הידוע ביותר הוא Themeforest, אבל אם תרצה לנסות אחרים, פשוט חפש "תבניות וורדפרס" בגוגל.

מציאת תבנית דרופל : לדרופל, כמו וורדפרס, יש מאגר נושאים משלהם. ההבדל הוא שהוא ממוקם מחוץ ללוח הניהול. מנוע החיפוש לא כל כך ידידותי, אבל עדיין יש לך הרבה אפשרויות (לא הייתי אומר טוב כמו וורדפרס). לרוב אין תצוגה מקדימה קלה, כך שתצטרך להיכנס לכל נושא ולחפש קישורים לתיעוד והדגמות. אם אתה מוצא אחד שאתה אוהב, גלול מעט למטה, תחת המבוא של הנושא, לסעיף ההורדות. הורד את אחת הגרסאות האחרונות. שימו לב במיוחד למספר הגרסה. ערכות הנושא של גרסה 6 לא יעבדו על גרסה 7 של דרופל ולהיפך.יהיה עליכם להעלות את הנושא לספריית העיצוב בדרופל: 
/ אתרים / הכל / ערכות נושא / yourThemeName
לאחר מכן נווט אל "ניהול> ערכות נושא" ולחץ על "הפעל" על הנושא החדש. לבסוף, תצטרך לעבור להעדפות המשתמש ולבחור את הנושא החדש.
אם זה נשמע קשה, הנה מדריך קצר שמראה לכם כיצד לעשות זאת:
https://www.youtube.com/watch?v=3Y1uym1eCMk
מציאת תבנית ג'ומלה : ג'ומלה שונה מאחרים בכך שתצטרך למצוא תבנית באתר צד שלישי. אבל, אם אתה מחפש "ערכות נושא בחינם של ג'ומלה", אתה יכול למצוא אפשרויות רבות בחינם.לחלופין, אתה עדיין יכול להשתמש ב- Themeforest, או בכל אתר תבניות פרימיום אחר. ההתקנה די פשוטה. צריך להוריד את הנושא ואז להעלות אותו ל- CMS שלך.
צפו בסרטון הבא בכדי לראות כיצד לעשות זאת:
https://www.youtube.com/watch?v=JCLRSu-8MqY

אתה יכול גם לקנות ערכות נושא מובחרות עבור דרופל, דבר שאני ממליץ עליה בחום. הרבה יותר קל לחפש אותם, ובנוסף הם בדרך כלל נראים נחמדים יותר כמו תבנית אתר. שוב, אתה יכול להשתמש ב- Themeforest או בכל אתר תבניות אחר שתרצה.

שלב ה : שלבים אחרונים.
בשלב זה, כבר צריך להיות לך אתר אינטרנט שעובד ונראה טוב.
תוכל לסיים עם רוב הדברים הטכניים ולעבור לדברים שרצית באמת לעשות מלכתחילה.
תלוי בפרויקט או בעסק שלך, ישנם כמה שלבים נוספים שצריך לבצע :
שלב 1 – יצירת לוגו: מיתוג זה דבר חשוב. לוגו הוא אחת הדרכים העיקריות בהן לקוחות יזהו את העסק שלך.
אם כבר יש לך עסק, יתכן שיש לך לוגו. אם לא, תצטרך ליצור אחד כזה. להלן מספר אפשרויות שונות למציאת מעצבים:
Fiverr - עבור 5-20 $ תוכל להשיג לוגו. לא תקבל לוגו מדהים למחיר הזה, אבל זו התחלה.
Upwork - פרסם כאן והמעצבים יגישו בקשה ליצירת הלוגו שלך. עובדים זרים הם בדרך כלל זולים מאוד, בעוד שמעצבים מערביים מנוסים יכולים לעלות כמה מאות דולרים. שוב, אתה מקבל את מה שאתה משלם עבורו.
Dribbble - אם אתה רוצה לוגו מהשורה הראשונה, חפש אחר "לוגו" ב- Dribbble. דפדף בעיצובים שעולים, עד שתמצא מעצב שאתה אוהב. צרו קשר וקח אותו לעבודה. מבין כל האפשרויות זוהי הכי יקרה.
שלב 2 - כתוב עותק בסיסי : כרגע, יש לך אתר די ריק. התחל בכך שתכיר את ה- CMS שלך. לאחר מכן, צור דפים בסיסיים, כמו הדף "אודות".
בשלב הבא התחל למלא את דף הבית שלך עם התכנים שאתה רוצה שהמבקרים באתר יראו.
שלב 3 - התקן Google Analytics : התקן את הקוד של גוגל באתר שלך, כך שתוכל לעקוב אחר כל מבקר.
שלב 4 - תכנן את האסטרטגיה השיווקית שלך : עכשיו כשיש לך אתר ויודע להשתמש בו, הגיע הזמן להבין כיצד אתה הולך להשיג מבקרים באתר. 
שלב 5 - בנה קישורים למדיה חברתית : הוסף לאתר שלך קישורים לדפי מדיה חברתית כמו עמוד פייסבוק, ערוץ יו-טיוב דף אטינסערם וכדומה.

לסיכום :
לפני שתתחיל עם 5 הצעדים ליצירת האתר הראשון שלך, תזכור דבר אחד חשוב !
צריך סבלנות.

כולם נאבקים מעט בבניית האתר הראשון כמו כל דבר בחיים, כדי להשתפר צריך להתאמן.
אם משהו מתסכל אותך, קח נשימה עמוקה, תירגע לרגע ואז חפש את הפתרון לבעיה בגוגל.
אם אתה משתמש באחד מ- CMS במאמר זה, ישנם הדרכות לכמעט כל נושא או בעיה, רק צריך למצוא אותם. לחלופין, השתמש ב- YouTube. לעיתים קרובות קל יותר לעקוב אחרי סרטון וידאו מאשר דרך טקסט.
אתר אינטרנט והפעלתו לא הופך להיות סיפור הצלחה בן לילה, אבל בלי הצעד הראשון הזה לעולם לא תדע מה פספסת. ראה באתר השקעה לעתיד. ותק הוא פרמטר חשוב בהצלחת האתר בגוגל, לכן אסור לבזבז זמן. תקים את האתר כמה שיותר מהר.

אם יש לכם שאלות לגבי בניית האתר הראשון שלכם, כתבו לי בתגובה למטה. אני מבטיח לענות לכל שאלה.

תגובות והערות:(0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
חיפוש