האם כדאי ללמוד פיתוח בלוקצ'יין ב-2021?

האם כדאי ללמוד פיתוח בלוקצ'יין ב-2021?

למרות שאת המסכות כבר הורדנו ומגבלות הקורונה כבר מאחורינו, קרו שינויים שישפיעו עלינו כנראה לעד, אחד מהם הוא המעבר החד של רוב התחומים לזירה הדיגיטלית. אם אתם "בעניינים" בטח כבר לקחתם חלק ולא רק פעם בשיחות על ביטקוין ובלוקצ'יין. את הביטקוין אתם כבר בטח מכירים לכאן ולכאן, אבל מה בעצם אתם יודעים על בלוקצ'יין?

מומחים רבים סוברים שהמהפכה הפיננסית קרובה אלינו מתמיד וטכנולוגיית הבלוקצ'יין היא זו שכנראה תגיש לנו אותה. שרשרת הבלוקים (בלוקצ'יין בעברית) הינו מסד נתונים מבוזר המשמש כתשתית טכנולוגית למטבע הביטקוין. במילים פשוטות יותר, בלוקצ'יין משמשת כמערכת המאפשרת פעילות עסקית באינטרנט ללא צורך בפיקוח של ישות ניהול מרכזית. זאת אומרת, בלי בנקים, בלי עמלות ובקיצור בלי התערבות של אף גורם חיצוני שיכול להשפיע על המערכת הפיננסית.


המידע בבלוקצ'יין מאוחסן בשרשרת בלוקים מתמטיים ללא כל אפשרות לשינוי המידע הקיים השמור בכל בלוק ומוצפן ברמה גבוהה במיוחד. אלה הן הסיבות לכך שאנשים מתעניינים בקריירה בתחום פיתוח הבלוקצ'יין. 


לאן תחום פיתוח הבלוקצ'יין הולך?


זו השאלה שכל מתעניין בלימודי פיתוח בלוקצ'יין ככל הנראה שואל את עצמו, לאן השוק הולך והאם הוא אכן מתפתח או שזו סתם עוד אופנה חולפת?


נכון להיום, בשנת 2021 תעשיית הבלוקצ'יין נמצאת בצמיחה אדירה וכך גם כמות הקורסים ובתי הספר המציעים לימודים בתחום זה. על פי תחזיות המומחים שוק הבלוקצ'יין העולמי, תוך שלוש שנים, יכניס רווחים בגובה של כ-20 מיליארד דולר. עסקים גדולים ויזמים בינלאומיים רבים כבר בוחנים את האפשרות להתנהל כלכלית באמצעות הבלוקצ'יין ולעבור לאפליקציות התומכות בטכנולוגיה כבר בקרוב. וכבר היום השימוש בארנקי בלוקצ'יין תופס תאוצה והשימוש בו כבר מזמן לא רק תיאורטי.


האם זה כדאי לפתח קריירה בפיתוח בלוקצ'יין בשנת 2021?


שאלה מעניינת, מכיוון שהיא תלויה בדברים רבים:


האם הביקוש למפתחים עולה או יורד?


מה העלות של חלימודי בלוקצ'יין?


מה השכר הממוצע עבור מפתח בלוקצ'יין?


כמה זמן ייקח להיות מפתח בלוקצ'יין מצליח?


האם ישנן תוכניות הסמכה?


... ועוד רבים!


אם אתה שוקל להשתתף ב- Bootchain של Blockchain, או לחשוב לעשות קריירה כמפתח בלוקצ'יין, או לנסות להיות מפתח בלוקצ'יין מוסמך, זה בשבילך! בואו ניכנס לזה.


ג'וזף לובין אמר ב- DevCon 5 באוסקה: "ישנם כ -30 מיליון מפתחי תוכנה ברחבי העולם, אולם מספר מפתחי הבלוקצ'יין הוא כמה מאות אלפי".


אם אתה רק בתחילת הדרך של קריירת הפיתוח שלך, או שאתה מפתח אינטרנט, או מפתח  ג'אווה, או מהנדס תוכנה מנוסה, למהשתתחיל קריירה כמפתח Blockchain?

ואיך להיכנס לזה ואיפה להתחיל?


אין, למרבה הצער, תשובה אמיתית אחת. זה תלוי איפה אתה נמצא כרגע בחיים שלך, איזה השכלה יש לך, כמה ניסיון כבר צברת וכו '. כדי לענות על כל השאלות האלה, יש צורך למצוא תחילה איזה בסיס.


נתחיל בשאלה הברורה ביותר: האם יהיה ביקוש לכל מפתח בלוקצ'ייןבעתיד?


האם הביקוש למפתחי בלוקצ'יין יהיה אותו דבר בעוד שנה / שנתיים / שלוש מהיום?


הכל מצביע על כך שהביקוש יהיה לפחות זהה או, למעשה, הוא יגדל מאוד. למה? תנועות שוק נצפות מראות כי פתרונות בלוקצ'ייןנבדקים ומאומצים על ידי שחקנים גדולים בשוק, כמו חברות Fortune 500 וממשלות. לכן מן הסתם זה יניע באופן טבעי את הביקוש למפתחים.


הביקוש למפתחי בלוקצ'ייןימשיך לגדול באזורים ארגוניים רציניים וירד בפרויקטים דומים ל- ICO (בואו נקרא להם: "חברות צמיחה מהירות מפוקפקות ללא תוכנית עסקית אמיתית "). עבור מי שמעוניין להרוויח "כסף מהיר", נראה שמספר הפרויקטים של בלוקצ'ייןי יקטן כלל התקנות ימשיכו לעלות.


יהיה הרבה יותר קשה להפיק תועלת מגיוס כספים בפרויקטים מבוססי בלוקצ'יין, בהשוואה למימון המונים מסורתי, מימון הון עצמי, מימון קרנות הון סיכון וכו '. לכן, הצורך ב"מישהו שיכול להגיע במהירות עם סמל מטבע חדש יפחת עם הזמן. בקיצור: לא מומלץ ללמוד סולידטי רק בשביל להרים רק אסימון ERC20 חדש.


במקום זאת, הביקוש למפתחי בלוקצ'יין יגדל בתחומי ארגונים רחבים יותר כמו פיננסים, שרשרת אספקה, ביטוח, זהות דיגיטלית, רישומי מקרקעין, ממשלה וכו '. זהו מסלול שיצליח בטווח הארוך יותר, אך הוא יצטרך לעמוד בתקנות וישרת פרויקטים עסקיים אמיתיים. עדיין קיימת בעיה אחת גדולה: ישנם כמה עשרות יישומי בלוקצ'יין ו- DLT שונים הפועלים על כמה מאות רשתות שונות בציבור ובפרטי. אילו מהם עליכם לבחור ללמוד קודם, ומדוע?


באיזו פלטפורמת בלוקצ'יין כדאי להתעסק?


נכון לעכשיו, תאגידים גדולים בוחנים בעיקר שלוש פלטפורמות בלוקצ'יין כדי לפתח פתרונות עסקיים בראשם: Hyperledger , Corda ו- Ethereum. 


איך ללמוד פיתוח בלוקצ'יין? היכן להתחיל ללמוד אתריום?


זו אולי לא התשובה שאתה מחפש, אבל: זה מאוד תלוי בידע הנוכחי. "לימוד אתריום" או "להיות מהנדס בלוקצ'יין" הוא תחום מאד רחב.


בואו נעשה השוואה לפיתוח אתרים מסורתי. אם ברצונך להיות מפתח אינטרנט פול-סטאק, זה לא מספיק ללמוד רק HTML או רק JavaScript או רק CSS. זה אומר ללמוד את כל אלה, ועוד הרבה יותר. הדבר נכון גם לגבי פיתוח בלוקצ'יין. זה כולל שפע של נושאים סביב מדעי המחשב, הנדסת מערכות, ארכיטקטורת מערכות, devops, sysops וכו '.


אז מה עליכם להביא כדי להתקבל לתפקיד "מהנדס בלוקצ'יין בכיר "? כמי שעובד על "פתרונות בלוקצ'יין". לא להתבלבל עם העבודה על "הבלוקצ'יין" עצמו. אז כמי שמשתמש בבלוקצ'יין, כמו את'ריום. לא מישהו שחוקר ומפתח את הפרוטוקול עצמו.


כדאי להיות מפתח Ethereum Blockchain צריך ידע ברמה הנמוכה ביותר, שכבת ה transport. אתה אמור להבין ב WebSockets ו- RPC, וכן קריאות HTTP ואבטחה. זה מצריך קצת ידע על תשתיות ו- SysOps. כמו גם LoadBalancing, Networking, Firewalls, TCP / IP, מודל ה- OSI וכו '.


צריך לדעת את פרוטוקול Ethereum Blockchain בצורה יסודית. לדעת מה זה EVM , איך הוא פועל, הבנה בסיסית של פקודות, עלויות דלק, חוזים והאינטראקציה ביניהם. חשבונות, מפתחות פרטיים, מפתחות ציבוריים, עסקאות.


יש כמובן לשלוט בכלי עריכה. זה כולל מעקב אחר כל הנחיות האבטחה, סגנון קוד נכון, בדיקות, ניפוי באגים, אופטימיזציה וכו '.


כדאי שתדעו לפתח קוד לקוח (אינטרנט) עבור החוזים החכמים החדשים שלכם.  למשל ב- JavaScript או בכל דבר אחר. הלקוח שלך צריך להבין את התגובה מצמתים ולהיות מסוגל לקודד / לפענח את הבקשות האלה.  ידע ב- React, Vue או וניל ב- JavaScript הוא 99% ​​חובה, אלא אם כן מדובר בפרויקט אחר לגמרי. NodeJs, npm, אולי webpack וכלים אלה שמגיעים עם פיתוח אתרים מסורתי. ככל שתביא יותר פיתוח אתרי Full-Stack לפיתוח אתרים, כן ייטב.


אתה אמור להיות מסוגל להבין ולהשתמש בכלים העומדים לרשותך. מסגרות, כמו טראפל. איך כלים אחרים מתחברים לזה. מדוע אתה זקוק לבדיקת יחידות ומוה פיתוח מונחה אובייקטים. כיצד להשתמש בכלים אלה בתוך צוותים. כיצד לשלב אותם בכל סביבת Dev.


אתה צריך להיות גמיש. חוסן חשוב ביותר כשמדובר בלימוד את'ריום. לעולם אל תוותר, תמיד יש משהו חדש ללמוד כמעט כל יום. ואתה תיכשל מיליון פעם בלי שמישהו יתן את התשובות הנכונות באתרי StackOverflow או באתרים דומים. למה? כי זה טכנולוגיית חדשה ופורצת דרך. אתה בין האנשים הבודדים שכותבים היסטוריה. מזל טוב!


וזה נכון לגבי כל בלוקצ'יין אחר שם בחוץ. זו טכנולוגיה חדשה שעדיין אין לה עשור של שימוש.


תגובות והערות:(2)
בדאלאק
בדאלאק

קראת רק את הכותרת, איך החלטת שהמאמר טוב ? אנשים מצחיקים

14/11/2021
דודו
דודו

מאמר טוב אבל תגדיל את גודל האותיות זה לא קריא עזבתי את הקריאה אחר הכותרת

27/08/2021
יש להזין שם
יש להזין הערה
חיפוש
המאמרים הכי נצפים:
קניית לייקים / עוקבים: מה זה אומר? ומדוע אנשים עושים את זה?

קניית לייקים / עוקבים: מה זה אומר? ומדוע אנשים עושים את זה?

איך להביא תנועה אורגנית לאתר ב 2022

איך להביא תנועה אורגנית לאתר ב 2022

האם כדאי לעבור מ Bootstrap4 ל Bootstrap5 ?

האם כדאי לעבור מ Bootstrap4 ל Bootstrap5 ?

איך בונים אתר ב-2024

איך בונים אתר ב-2024

למה לשכור שירותי פיתוח לאתר כשאפשר לבנות לבד עם כלי מקוון ?

למה לשכור שירותי פיתוח לאתר כשאפשר לבנות לבד עם כלי מקוון ?

האם כדאי ללמוד פיתוח בלוקצ'יין ב-2021?

האם כדאי ללמוד פיתוח בלוקצ'יין ב-2021?

איך לכתוב בלוג מוצלח

איך לכתוב בלוג מוצלח

מה זה מערכת ניהול תוכן (CMS) ואיך בוחרים באחת ?

מה זה מערכת ניהול תוכן (CMS) ואיך בוחרים באחת ?

  • לפני 3 שנים
  • CMS
  •  2089
איך לבחור ולרשום דומיין?  הסבר מקצועי, קל ופשוט.

איך לבחור ולרשום דומיין? הסבר מקצועי, קל ופשוט.

היתרונות והחסרונות של בניית האתר שלך בוורדפרס (WordPress)

היתרונות והחסרונות של בניית האתר שלך בוורדפרס (WordPress)

  • לפני 3 שנים
  • CMS
  •  1942